Nasiona chia, a odchudzanie

  • dnia Luty 28, 2019
  • Polubienie!

Czy słyszeliście już o dietetycznych właściwościach nasion chia? A może o ich działaniu odchudzającym? Z pewnością tak, jeśli tylko zetknęliście się małymi ziarenkami szałwii hiszpańskiej. Ile prawdy jest w tych stwierdzeniach? Czy spożywanie nasion chia może w jakikolwiek sposób przyczynić się do zgubienia zbędnych kilogramów? Sprawdźmy!

Garść badań na początek

Badania nad superfood, do których należą nasiona szałwii hiszpańskiej, nie są jeszcze tak powszechne, jakbyśmy tego oczekiwali. Jednak pierwsze kroki zostały już podjęte. W przypadku nasion chia badano ich wpływ na utratę masy ciała lub jej utrzymanie. Badanie z 2009 roku przeprowadzone w Appalachian State University w USA wskazuje, że nie ma zależności pomiędzy spożywaniem nasion chia a utratą masy ciała.

Inne badanie, nieco nowsze, bo z 2017 r., udowadnia, że nasiona chia korzystnie wpływają na kontrolę masy ciała u pacjentów z cukrzycą typu 2 (University of Toronto i Clinical Nutrition and Risk Factor Modification Center, Toronto).

Co z tego wynika? O ile nie dowiedziono, że nasiona chia bezpośrednio wpływają na utratę masy ciała, to na pewno wpływają na jej utrzymanie. Nasiona szałwii hiszpańskiej mogą być zatem traktowane jako produkt wspierający proces odchudzania.

Jak chia wspierają proces odchudzania?

Nasiona chia mają kilka naprawdę świetnych właściwości, które są wsparciem dla ciała podczas odchudzania. Nie bez przyczyny często pojawiają się jako ważny element posiłków dietetycznych. Co daje nam włączenie chia do diety?

#1 PRZYSPIESZENIE METABOLIZMU

Nasiona szałwii hiszpańskiej wykazują właściwości, które pozytywnie wpływają na procesy metaboliczne w organizmie. Warto zwrócić uwagę, że zawierają dużą ilość wapnia, który ma spory udział w trawieniu tłuszczy. 

#2 KONTROLA APETYTU

Cechą charakterystyczną nasion chia jest to, że zalane płynem pęcznieją. Dzięki tym właściwościom i zawartości błonnika, dają poczucie nasycenia. Pozwalają również dłużej utrzymać czucie sytości.

#3 REGULACJA PRACY JELIT

Bardzo ważnym składnikiem nasion chia jest błonnik, który wspomaga rozwój fizjologicznej flory bakteryjnej. Nasiona regulują procesy trawienne, bardzo pozytywnie wpływają na perystaltykę jelit.

Włącz chia do diety!

Nasiona chia są jednym z tych produktów, które po postu należy włączyć do swojej diety. Nie chodzi tylko o ich walory wspomagające proces odchudzania. Zwierają mnóstwo substancji odżywczych, które wspierają zdrowie i dobrą kondycję organizmu. Ich lista jest naprawdę imponująca: kwasy omega-3 (w roślinnej postaci – ALA), błonnik pokarmowy, antyoksydanty, wapń, witaminy z grupy B, fosfor, cynk, potas, magnez, żelazo, selen, źródło białka. 

Kategorie:
Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nie przegap! random posts ..

Food Menu
Food is home to 5,000+ of the web's best branded recipes! We cover everything. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam dictum nisl quis libero adipiscin!